slide01
Velkommen til Lotus Helsecenter
- vejen til bedre livskvalitet
slide02
Velkommen til Lotus Helsecenter
- vejen til bedre livskvalitet
slide03
Kontakt for mere info
slide04
Kontakt for mere info
slide05
Kontakt for mere info
slide06

Bekræftede og ikke bekræftede ord eller sætninger

Selvudvikling, bekræftende ord-sætninger og ikke bekræftende ord-sætninger

 

Vi kender alle sammen de nedenstående ord og sætninger, uden at tænke nærmere over at de faktisk under
minerer, din beslutsomhed(din beslutningstager).
Du  “coder”  faktisk ind i din underbevidstheden (din computer der styrer hvad du tænker og føler) usikkerhed, ubeslutsomhed, lavt selvværd, svært ved at tage beslutninger og stå ved dem.Selvsabotøren, tvivleren for frit spillerum,og du får det sværer med at tage beslutninger. “Lige tiltrækker lige”. Du vil opleve det, hvor dine tanker og følelser er.

Men forestil dig at “beslutninstageren” kan opøves ligesom du træner en muskel til at blive stærkere. Det kræver viljestyke,beslutsomhed til at ville give slip på offerrollen, og tage ejerskab af den du virkelig er.

Selvsabotøren er baseret på fejlinformationer,misforståelser, negative informationer fra din barndom.

At optræne ja/nej teknikken er en som sagt en træningssag og lave en kontrakt med dig selv.

Når du f. eks. skal købe tøj,musik ect. skal du med det samme kunne mærke en Ja følelse i maven, hvis du først skal tænke dig om eller tage
en dyb indånding, går du videre husk din kontrakt med dig selv, skriv den ned med din egen underskrift


 

Prøver

Eksempel: Jeg prøver at gøre mit bedste!
Indikere at du kun giver situationen en måske 50/50 % chance..
Når du derimod siger: jeg gør mit bedste er det bekræftende..
Sig en sætning højt og mærk efter hvordan de føles forskellige på dig.


 

Ikke

Eksempel:jeg vil ikke være syg.

Er en benægtelse som hjernen kan have svært ved at tyde!
Så i hjernen bliver det til ”jeg vil være syg”, det lille ord ikke blev ikke rigtigt opfattet.
Du tiltrækker altså samtidig det du er mest bange for at blive!
Jeg vil være rask, eller jeg er rask, er langt mere bekræftende som hjernen har nemmere ved at for holde sig til og forstå. Vær mere konkret med hvad du vil, og hvad du ønsker!!


 

Man

Eksempel:man siger, man mener, bruges ofte når ”man” ikke tør tage ansvaret for sine egne meninger.
Det er meget mere bekræftende, at sige jeg mener eller jeg synes…


 

Men

Men skal bruges med omtanke: f.eks. du er go nok men e. c. t. Først bliver du ”strøget med hårene”, så får du en mavepuster lige i mellemgulvet! Og kan ofte bruges og er langt mere positivt.


 

Skal

Eksempel:jeg skal tabe mig o.s.v.kan ofte have den stikmodsatte virkning, da det kan minde om, noget mindre lystbetonet som påbud eller straf, det kan virke tungt og negativt.
Sig til dig selv: der er ikke noget jeg skal, giv dig selv den frihed.Derimod kan du vælge at tabe dig. Husk du har altid valgmuligheder. Tingene bliver nemmere at udføre når der er en lystfølelse med i handlingen .Ordet skal kan ofte erstattes med vil som er mere lystbetonet.Når du bruger ordet skal i bestemte situationer, så mærk efter at det giver dig styrke!! .


 

Håber

Eksempel:jeg håber det går godt med o. s v. her skaber du afstand til det mål du har sat dig!! . Den bekræftende sætning kunne derimod være: det vil gå godt med o. s. v.. Beslut dig for at det går godt.


Hvis

Eksempel:sætningen: hvis nu skaber også her afstand og tvivl til det du gerne vil opnå, og til dig selv!!
Hjernen bliver i tvivl? på den ene side vil du gerne, men på den anden side er du tvivl!!
Ofte vil du kunne bruge ordet nu som er langt mere bekræftende.


 

Måske

Eksempel: måske prøver jeg i morgen e. c. t., ja nu er der virkelig skabt afstand og tvivl til det du vil måske og prøver her sender to modsatte rettet meddelelser ud som hjernen bliver forvirret over og derved skabes stress.


 

Tror

Eksempel: jeg tror nok jeg kan!!, det samme sker her, du har sået tvivl med hensyn til at nå dit mål.
Vælg i stedet for jeg kan. Du kan mere end du tror!

Umiddelbart tænker de fleste ikke over de små ord, som virkelig har stor effekt på en selv og på andre
Start med et ord/sætning af gangen og når det er kodet ind, kan du vælge det næste ord/sætning.
Når du bestemmer dig for at vælge, skaber du klarhed mentalt og følelsesmæssigt, resultatet er at krop-
pen producere indorfiner som giver en følelse af lyst og velvære
Fokuser på det du har, i stedet for det du ikke har!! .
Fokuser på det du må spise, i stedet for det du ikke må spise!!

Niels Poulsen Lotus Helsecenter ©